انواع ملحفه بیمارستانی

بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مطب‌ها، کلینیک‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی، جهت حفظ پروتکل‌های بهداشتی از انواع ملحفه بیمارستانی یا روتختی بیمارستانی استفاده می‌کنند. روتختی‌های بیمارستانی در دو نوع یکبار مصرف و چند بار مصرف (قابل شستشو) تولید و در بازار عرضه می‌گردد. در ادامه با این نوشته از مجله سلامتی پادرا همراه باشید تا به بررسی انواع ملحفه بیمارستانی بپردازیم.

انواع ملحفه و روتختی بیمارستانی

بیمارستان‌ یک محیط بهداشتی بوده که به میزان زیادی در معرض بیماری‌های مختلف قرار دارد؛ دلیل آن هم این است که بیماران مختلف با شرایط بهداشتی متفاوت و انواع ویروس‌ها متنوع در آنجا حضور دارند. به همین دلیل بیمارستان‌ها از انواع ملحفه بیمارستانی استفاده می‌کنند و در خرید تجهیزات پزشکی ، خرید این محصول را در اولویت قرار می‌دهند.

همان طور که گفتیم ملحفه بیمارستانی در دو نوع یکبار مصرف و قابل شستشو عرضه می‌گردد. معمولا در بخش‌های پرخطرتر که احتمال انتقال بیماری بیشتر است مثل اتاق عمل، از نوع یکبار آن استفاده می‌شود. جنس روتختی‌های یکبار مصرف، اسپان باند است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه اسپان باند می‌توان به نفوذ ناپذیری مایعات و سبک بودن پارچه نام برد؛ به لطف این ویژگی به تشک تخت‌ها صدمه‌ای وارد نمی‌شود. جهت خرید رول یکبار مصرف بیمارستانی کلیک کنید.

نوع دیگر انواع ملحفه بیمارستانی، ملحفه قابل شستشو است. جنس پارچه ملحفه قابل شستشو معمولا، تترون، ترگال و به فناوری نانو است که در ادامه به طور مفصل به بررسی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت. بیمارستان‌ها باید به طور مداوم به شستشو این نوع از ملحفه‌ها بپردازند تا بیماری و ویروس در بیمارستان، انتشار پیدا نکند.

انواع ملحفه و روتختی بیمارستانی

ملحفه های تترون و ترگال

اصلی‌ترین پارچه انواع ملحفه بیمارستانی، تترون است. به گفته بسیاری از افراد، این نوع پارچه بهترین پارچه استفاده شده در تولید انواع ملحفه بیمارستانی است. ملحفه تترون ضخامت مناسبی دارد و معمولا از سایر پارچه‌ها سنگین وزن‌تر هستند. عمدتا این پارچه‌ها سفید رنگ هستند ولی امروزه در انواع رنگ‌بندی‌های مختلف عرضه می‌گردد.

نوع دیگر ملحفه‌های قابل شستشو، ترگال است. پارچه ترگال نیز یکی دیگر از پرکاربردترین پارچه‌های بیمارستانی به حساب می‌آید که علاوه بر روتختی و ملحفه، از آن در تولید انواع لباس بیمارستانی و روپوش پزشکی استفاده می‌شود. این پارچه از تترون سبک‌تر و نازک‌تر است.

ملحفه بیمارستانی با فناوری نانو

ملحفه‌های تولید شده با فناوری نانو، فراتر از ملحفه‌های بیمارستانی هستند و به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، قیمت آن‌ها از روتختی‌های معمول، گران‌تر است. استفاده از محلفه‌های تولید شده با فناوری نانو سبب می‌شود تا دردهای موضعی بیماران تسکین پیدا کند. از دیگر ویژگی‌های جالب این نوع روتختی می‌توان به این مورد اشاره کرد که به کمک این روتختی‌ها، افراد با راحتی بیشتری روی آن می‌خوابند.

ملحفه بیمارستانی تولید شده با فناوری نانو، بهترین نوع ملحفه‌های بیمارستانی است اما باید به این نکته توجه کنیم که قیمت آن‌ها نیز بالاتر است.

اهمیت استفاده از روتختی بیمارستانی

اهمیت استفاده از روتختی بیمارستانی

پس از اینکه به بررسی انواع ملحفه بیمارستانی پرداختیم بهتر است در خصوص اهمیت استفاده از آن‌ها در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی نیز صحبت کنیم. مراکز بهداشتی درمانی محل‌هایی هستند که افراد با انواع بیماری‌ها و مشکلات مختلف، در آن حضور پیدا دارند.

ممکن است شخصی با بیماری و مشکلات عفونتی بر روی تخت دراز کشیده باشد یا فردی دچار خونریزی باشد و روی تخت دراز کشیده باشد یا حتی فردی که دچار سرماخوردگی باشد و روی تخت برای دقایقی دراز کشیده باشد، ممکن است در چنین شرایطی بیماری و ویروس به نفر بعدی انتقال پیدا کند. به همین دلیل است که باید بلافاصله پس از استفاده از این روتختی‌ها، آن‌ها را شست یا تعویض کرد.

***   جهت خرید روتختی یکبار مصرف و خرید عمده روتختی دوسرکش بیمارستانی کلیک کنید.    ***

خرید انواع ملحفه بیمارستانی

ما در این نوشته از مجله سلامتی پادرا سعی داشتیم به بررسی انواع ملحفه بیمارستانی و اهمیت آن‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی بپردازیم. بیمارستان‌ها حتما باید به این نکته توجه کنند که پس از یکبار استفاده از این روتختی‌ها باید نوع یکبار مصرف آن را دور بیندازند و نوع قابل شستشو آن را بشویند تا از انتقال و فراگیری انواع ویروس در بیمارستان جلوگیری شود.

همچنین مراجعه کنندگان نیز در زمان استفاده از رول‌های تمیز، احساس بهتری پیدا می‌کنند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع ملحفه بیمارستانی به گروه تولید و پخش البسه بیمارستانی پادرا مراجعه کنید. در پادرا امکان خرید مستقیم از تولیدکننده وجود دارد و شما با قیمت کمتری، همراه با کیفیت بهتری، اقدام به این کار می‌کنید.

انواع ملحفه بیمارستانی را نام ببرید.

ملحفه بیمارستانی در دو نوع ، ملحفه قابل شستشو و ملحفه یکبار مصرف تولید می‌شود.

پارچه‌های استفاده شده در تولید ملحفه روتختی کدامند؟

عمدتاً ملحفه‌های قابل شستشو از جنس ترگال، تترون و بهره گیری از فناوری نانو هستند و ملحفه‌های یکبار مصرف از نوع پارچه اسپان باند هستند.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسفروشگاه ارتباط با ما