شستشو روپوش پزشکی

روپوش پزشکی یکی از کاربردی‌ترین و پرمصرف‌ترین البسه‌های بیمارستانی است. امروزه در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، مراکز لیزر و کاشت مو و سایر مراکز بهداشتی درمانی از انواع روپوش پزشکی استفاده می‌شود. کاربرد اصلی روپوش پزشکی، محافظت از لباس‌های زیرین است. به دلیل استقبال زیاد از این نوع لباس‌ها، امروزه انواع روپوش پزشکی زنانه، دخترانه و مردانه در طرح‌ها و رنگبندی‌های مختلف تولید می‌شود.

گفتنی است معمولا رنگ انواع روپوش پزشکی، سفید است؛ دلیل آن هم این است که در صورت بروز هرگونه آلودگی و کثیفی، آلودگی سریعا دیده شده و شستشو روپوش پزشکی زودتر انجام شود. حال شاید بسیاری از شما در خصوص روش‌های شستشو روپوش پزشکی، اطلاع نداشته باشید؛ در این مقاله از مجله سلامتی پادرا ، با ما همراه باشید تا به بررسی هریک از روش‌های شستشو روپوش پزشکی بپردازیم.

نحوه شستن روپوش های پزشکی سفید

روپوش‌های پزشکی سفید رنگ بیشتر از لباس‌های مشکی و رنگی، در معرض آلودگی و لکه‌های چربی بوده و آلودگی‌ها به راحتی از روی آن‌ها پاک نمی‌شوند. اگر شستشو روپوش پزشکی به درستی انجام نشود، باعث آسیب دیدن بافت‌ها، رنگ و الیاف لباس می‌شوند. در ادامه قصد داریم به بررسی ۴ روش برای شستشو روپوش پزشکی بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

شستشو روپوش پزشکی با جوش شیرین و آبلیمو

شستشو روپوش پزشکی با جوش شیرین و آبلیمو

استفاده از محلول جوش شیرین و آبلیمو برای از بین بردن لکه، بسیار مناسب است. گفتنی است شستن لکه‌های ناشی از عرق و لکه‌های مواد مختلف که در یک روز گرمی با آن سروکار دارید، کمی سخت است. برای تمیز کردن ین لکه‌ها تنها کافی است زیر نقاط لکه دار را با آب بشویید؛ سپس باید یک عدد لیمو ترش همراه با یک قاشق غذاخوری، جوش شیرین بر روی محل بریزید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.

سپس روپوش را با آب خالی بشویید؛ مشاهده خواهید کرد که دیگر لکه‌ها از بین رفته و لباس مانند روز اول تمیز و سفید است.

شستن روپوش سفید پزشکی با سرکه

برای از بین بردن لکه‌های گرد و خاک از روی انواع روپوش و لباس بیمارستانی سفید رنگ، استفاده از سرکه سفید گزینه بسیار مناسبی است. سرکه سفید باعث نرمی و لطافت پارچه لباس می‌شود. برای شستشو روپوش پزشکی با سرکه، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • در ابتدا یک پیمانه سرکه سفید را با کمی آب مخلوط کنید.
  •  سپس با این محلول، اقدام به شستن لباس کنید.
  • حال پس از بین رفتن لکه‌ها، لباس را با مواد شوینده معمولی تمیز کنید.

به این نکته حتما توجه داشته باشید که هیچ گاه سرکه را با سایر مواد شوینده، مخلوط نکنید؛ زیرا این مواد با هم واکنش می‌دهند و باعث تولید بخارهای سمی و مضر می‌شوند. این بخارهای سمی به سیستم تنفسی انسان آسیب وارد می‌کند؛ بنابراین حتما از مخلوط کردن وایتکس یا سایر مواد شوینده با سرکه خودداری کنید.

شستشو روپوش پزشکی با مواد سفید کننده

شستشو روپوش پزشکی

شستشو روپوش پزشکی با مواد سفید کننده

استفاده از انواع مواد سفید کننده نامناسب، جهت از بین بردن لکه‌های لباس، به بافت و الیاف لباس آسیب وارد می‌کند و باعث کدر شدن و رنگ پریدگی لباس می‌شود. جهت شستشو روپوش پزشکی با مواد شوینده و سفید کننده، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در ابتدا در ظرفی بزرگ مقداری آب بریزید و نصف پیمانه مواد شوینده به آب اضافه کنید.
  • لباس را بلافاصله در محلول قرار ندهید و اجازه دهید آنزیم‌های مواد سفید کننده فعال شود؛ برای فعال شدن آنزیم‌ها، ۵ دقیقه منتظر بمانید.
  • بعد از گذشت ۵ دقیقه، لباس را داخل محلول انداخته و صبر کنید تا تمامی لکه‌ها پاک شود.
  • در پایان لباس را آبکشی کنید. 

** فروش ویژه لباس یکبار مصرف ام آر آی و زیرانداز بیمار **

نکات شستشو روپوش پزشکی

در زمان شستشو روپوش پزشکی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه لیستی از نکاتی را که در زمان شستن روپوش پزشکی، باید به آن توجه کنیم را قرار داده‌ایم؛ لازم به ذکر است جنس پارچه روپوش پزشکی معمولا تترون و ترگال است و رعایت نکات زیر می‌تواند موجب شستن سریع‌تر و تمیزتر لباس شود.

  • به محض ایجاد لکه و آلودگی، سعی کنید هر چه سریع‌تر آن را از بین ببرید.
  • سعی کنید به صورت مداوم و هفتگی اقدام به شستشو روپوش پزشکی کنید.
  • شستن این لباس‌ها را به صورت جداگانه با سایر لباس‌ها انجام دهید.
  • جنس روپوش پزشکی نخ است و بعد از شستن آن، برای از بین بردن چروک‌ها باید آن را اتو بزنید.
  • برای از بین بردن لکه خون تازه از روی لباس، آن را آب سرد بشویید؛ چرا که آب گرم باعث تثبیت لکه شده و از بین بردن لکه خون را سخت می‌کند.
  • برای از بین بردن لکه‌های ناشی از استفراغ، مدفوع و ادرار باید ابتدا مواد خشک شده را از روی روپوش برداشت و لباس را با آب سرد شست. سپس برای از بین بردن لکه‌ها، از مواد شوینده و سفید کننده استفاده کنید. در صورتی که لباس بوی بدی می‌دهد، از جوش شیرین استفاده کنید. لازم به ذکر است اگر مواد خشک را از روی لباس برندارید و شروع به مالش روپوش کنید، به بافت‌ها و الیاف لباس آسیب وارد می‌شود.
  • برای از بین بردن لکه‌های روغنی، باید از آب گرم استفاده کرد و لباس را به مدت ۱۰ دقیقه در داخل مواد شوینده قرار بدهید.
  • معمولا یقه‌ها و آستین‌ها بیشتر کثیفی را نشان می‌دهند؛ پیش از شستشو روپوش پزشکی با با ماشین لباسشویی، آن‌ها را با صابون لکه بری کنید.

جمع بندی

ما در این نوشته سعی داشتیم شما را با ۵ روش تضمینی شستشو روپوش پزشکی آشنا کنیم. روپوش‌های پزشکی امروزه در انواع کوتاه قد، بلند قد و انواع طرح‌ها و مدل‌ها طراحی و تولید می‌شود. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید روپوش پزشکی زنانه، دخترانه و مردانه مدل‌دار را داشتید، پادرا مراجعه کنید.

تولیدی پادرا با بیش از یک دهه سابقه در تولید و پخش البسه‌های بیمارستانی، فروش محصولات خود را به صورت مستقیم شروع کرده است و شما می‌توانید با نازل‌ترین قیمت‌ها اقدام به خرید تجهیزات پزشکی و البسه بیمارستانی کنید.

برای از بین بردن بوی بدن روپوش پزشکی، از چه ماده‌ایی برای شستشو استفاده کنیم؟

برای از بین بردن بوی بد لباس، آن را با جوش شیرین بشویید.

برای از بین بردن لکه خون از روی لباس، چه اقدامی انجام دهیم؟

برای پاک کردن و از بین بردن لکه‌های خون از روی لباس، آن را با آب سرد بشویید.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسفروشگاه ارتباط با ما